وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

فعال اجتماعی - انتشار یادداشت با موضوعات فرهنگی،اجتماعی،مدیریتی
وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

فعال اجتماعی - انتشار یادداشت با موضوعات فرهنگی،اجتماعی،مدیریتی

تردید ریشه در عقلانیت دارد


در دنیایی زندگی میکنیم که اطلاعات و دیتا، در انواع مختلف به مثابه هوا و اکسیژنِ قابل استنشاق، از طریق بسترهای مختلف و متنوع ارتباطی به ما می رسد.

اطلاعاتی که ممکن است کیفیت آن در همه ابعاد دستخوش تغییر قرار گرفته باشد و از حالت صحیح به غلط تغییر وضعیت داده باشد.

همه ما میدانیم که ذهن انسان، دائما در حال تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعاتی ست که به آن می رسد.

شکی نیست که اگر اطلاعات ورودی ناپاک باشد، تحلیل صورت گرفته نیز اشتباه و نتیجتا خروجی آن نیز ناصحیح خواهد شد.

بعضا ممکن است در سالهایی قبل اطلاعاتی به ما رسیده باشد و ذهن ما نیز آن را تحلیل کرده باشد و ما هم خروجی آن را به عنوان دستاوردی در ذهن خود ذخیره کرده باشیم و احتمالا در جاهایی نیز در مورد آن با افرادی به بحث، مجادله و یا مفاهمه نشسته باشیم تا از دانسته ای که در موردش به یقین رسیده بودیم دفاع کنیم.

اما حتما پیش آمده و احتمالا شما هم تأئید می فرمائیدکه؛ بعد از گذشت مدت زمانی متوجه شده باشیم که اطلاعات ورودی ما غلط بوده و ما در اشتباه بودیم.

البته هرچند علم و دانش و قدرت تجزیه و تحلیل افراد بعضا به عنوان فیلتری میتواند اطلاعات غلط را از صحیح تمیز دهد اما این اشتباه جزو لاینفکی از زندگی روزمره ماست.

حالا اینجاست که با توجه به موارد مطروحه می توان در مورد دو واژه ی #یقین و #تردید بیشتر تأمل کرد و مطالبی را گفت و یا نوشت چرا که دیگر عصر #اعتماد رو به پایان است و در فقدان آن بایستی #اطمینان را جایگزین کرد و از این رو برای به #یقین رسیدن بایستی از #مسیر_تردید عبور کرد و با قدرت می توان گفت که #تردید ریشه در عقلانیت دارد و انسان در همه نتایج بدست آورده خود بایستی این سوالها را از خود بپرسد که؛

 آیا این بهترین پاسخ است؟

آیا این این آخرین دستاورد است؟

آیا این سالم ترین اطلاعات است؟

آیا او بهترین فرد است؟

و آیا .......؟؟؟؟؟؟ اگر تردید نبود قطعا انسان دنیائی را غیر از دنیای قابل رویت اطراف خود کشف نمی کرد ... به گرد بودن زمین پی نمی برد و میلیونها و شاید میلیاردها کشفیات بشریت را امروز ما شاهد نبودیم و جمله آخر اینکه؛ با تردید به این می رسیم که جز خالق و والد و والده همیشه می توان در جستجوی بهترین ها بود .... #محمدرضا_سهرابی_قره_تپه

31تیر98

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد