وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

فعال اجتماعی - انتشار یادداشت با موضوعات فرهنگی،اجتماعی،مدیریتی
وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

فعال اجتماعی - انتشار یادداشت با موضوعات فرهنگی،اجتماعی،مدیریتی

چرا #عزم_استراتژیک ؟



اوضاع و احوال امروز جامعه ی ما خوب نیست.

مشکلاتی در انواع گوناگون ظاهر شده اند و زندگی مردم را تحت الشعاع قرار داده و اقشار مختلف جامعه را با مشقت روبرو کرده اند. 

بدون تعارف میتوان گفت؛ که ما در بعضی از موضوعات و سرفصلهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی در سطح کلان کشور دچار بحران شده ایم و این ضعف و بحران محصول عملکرد ناصحیح و ضعیف مسئولین و تصمیم گیران است و این موضوع به خصوص اقشار ضعیف جامعه را بیشتر هدف قرار داده است.

یعنی اقشاری که بیشترین تعداد را به لحاظ جمعیتی دارا هستند در آرامشی کمتر از حد مطلوب در حال معیشتند.

 بی شک این بحران آسیب های جدی تری را متوجه ما می کند و اگر دیرتر جنبیده شود و چاره ای اندیشیده نشود و عزمی جدی برای مدیریت بحران وجود نداشته باشد، ریشه ی مشکلات، قوی و قویتر و ریشه کنی تقریبا غیر ممکن خواهد شد و نتیجه آن نخواهد شد که انتظار داریم.

حال آن چیزی که برای تعدیل وضعیت در این شرایط،  مهم قلمداد می شود، وجود #عزم_استراتژیک در مدیران محلی و منطقه ای و ملی است که تا ابتدا به تسکین و سپس به درمان قطعی بپردازند.

البته ناگفته نماند که درمان قطعی مشکلات موجود بسیار زمانبر و نیازمند سینرژی و هم افزائی در مسئولین است و قدرت و توان بسیار زیادی را می طلبد که بایستی در سران و مدیران کلان کشور سراغ داشت که متاسفانه با این رویکردی که مشاهده می شود تقریبا امیدی به آن نیست مگر رویکرد  #عدم_تکرار در حوزه #نظارتی و #قانونگذاری و #مسئولین دولتی از جانب مردم که این موضوع هم ابتدا از خواست مردم و وحدت رویه در انتخاب صحیح در موضوع انتخابات شروع می شود.

امروزه داشتن استراتژی عبور از مرحله بحران، بسیار مهم و اساسی است چراکه میدانیم فرآیند مدیریت استراتژیک یک فرآیندی مستمر، چرخه‌ای و پویاست و شالوده این فرآیند را می‌توان تدوین، اجرا و کنترل استراتژی عنوان نمود. 

به هر حال مدیریت استراتژیک به عزم استراتژیک نیاز دارد و عزم استراتژیک به این معناست که مدیران واقعا تصمیم بگیرند کاری انجام دهند که کشور، منطقه، استان و شهرستان را متحول کنند.

اجرای استراتژی ها ایجاب می کند که هدف های سالانه در نظر بگیرند، سیاست ها را تعیین کند، در مردم انگیزه ایجاد کند و منابع را به گونه ای تخصیص دهند که استراتژی های تدوین شده به اجرا در آید.

#محمدرضا_سهرابی_قره_تپه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد