وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

فعال اجتماعی - انتشار یادداشت با موضوعات فرهنگی،اجتماعی،مدیریتی
وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

وبلاگ شخصی مهندس محمدرضا سهرابی قره تپه

فعال اجتماعی - انتشار یادداشت با موضوعات فرهنگی،اجتماعی،مدیریتی

رونق صنعت گردشگری لازمه تحقق توسعه در شرق مازندران

 

صنعت گردشگری به عنوان متنوع ترین و بزرگترین صنایع درجهان، مهمترین منبع درآمد و ایجاد فرصت های شغلی محسوب می شود که سه عامل #جاذبه ،#امنیت و #امکانات موجبات شکل گیری این صنعت پرسود را فراهم می آورد. 

به لطف خداوند بزرگ، مازندران سرزمینی است که به طور طبیعی برای جهانگردی و سیاحت مناسب است و از عامل اول از عوامل مطروحه بهره کافی را برده و از جاذبه های گردشگری طبیعی بی نظیری اعم از کوه و دریا و جنگل برخوردار است و همچنین فرهنگ و میراث تاریخی کم‌نظیر و تمدن باستانی و همچنین صفت میهمان‌نوازی مازنی ها نیز از مولفه های اثرگذار جذاب کردن مازندران زیبا می باشد.

در این دیار و به ویژه مناطق شرقی استان،  مناظر طبیعی و تاریخی بسیار زیادی وجود دارد که جذبه و زیبائی آنها  به راحتی می‌تواند بیشترین گردشگر را به سمت خود هدایت کند. #امنیت نیز دومین عامل ذکر شده می باشد که به شکر خدا و به واسطه زحمات بی دریغ دستگاه های مربوطه،این موضوع  نیز در حد قابل قبولی فراهم است که می تواند دومین فاکتور را در  جذب مشتاقان به بازدید از مناطق زیارتی و گردشگری مازندران را تا حدودی پوشش دهد.


در سه شهر شرقی استان مازندران یعنی بهشهر و نکا و گلوگاه اماکن گردشگری و توریستی بسیار زیبا و جذابی وجود دارد که بعضا در نوع خود بی نظیر هستند.


جنگل و آب معدنی قرمرض با خاصیت درمانی موثر در دفع سنگ کلیه در شهرستان نکا و تالاب و حیاط وحش میانکاله در شهرستان بهشهر و همچنین دریای آرام و زیبا در شهرستان گلوگاه سه نمونه از چندین نمونه مثال زدنی اماکن با قابلیتِ توریست پذیری در شرق مازندران می باشند.


اما #امکانات نیز از دیگر مولفه های مدنظر و اثر گذار به جهت جذب توریست می باشد که متاسفانه اماکن گردشگری شرق مازندران از آن بسیار کم بهره بوده که موجب شده مسافر و توریست و گردشگر کمتر مقصد اصلی خود را شرق مازندران تعیین کنند که قطعا محل اشکال بوده و نیازمند به تمرکز و پیگیری جدی از سوی مسئولین می باشد.


نگاه جدی به مسأله جذب توریست که امروزه به عنوان یک صنعت پرسود در دنیا شهرت دارد، توان ایجاد تحول عظیم  اقتصادی را برای ساکنین منطقه دارد.

شرق مازندران می تواند از نظر توریستی شاخص شود و پذیرای جمع کثیری از مسافران داخلی و خارجی شده و مردمان ساکن ، با استفاده از این صنعت و نعمات خدادادی به راحتی به معاش و انتعاش بپردازند و عده زیادی ازجوانان از بیکاری و فقر به در آمده و نرخ بیکاری در منطقه کاهش یابد و در ادامه فقر و فساد را  هم که محصول بیکاری ست کم کند.

#بهشهر #نکا#گلوگاه#خلیل_شهر #رستمکلا #زاغمرز#محمدرضا_سهرابی_قره_تپه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد